понеделник, 18 март 2013 г.

Кучешка дупка



Сто и петдесетте коня бяха залепили колата за шосето. Дървета и селски къщи прелитаха край мен като сиви метеорити загубени в светлинния блясък на слънчевия диск. Единствено от време на време, трактор или камион ме караше да намалявам скоростта. Но удоволствието беше неописуемо. Харесвах да пришпорвам звяра. Подминах отбивката за Ябланица и паднах на 40, защото долу в лявата дъга на завоя обикновено дремеха куки. Да, и този път не се излъгах. Черния звяр триумфално  мина покрай тях спазвайки огранчението. А след това педала на газта отново хлътна под крака с доволен рев от страна на двигателя. На стрелките поех на ляво към Златна Панега. Това е може би най – любимия ми край от България. Малки и уюти селца, сред чиста природа, реката, добродушни селяни. Намалих скороста и свалих стъклото до край. Навлязох в Петревене. Малко след кръчмата в центъра на селото  погледнах в лявото странично огледало. Видях траурна процесия, покрай която преди минута би трябвало да съм минал. Но не бях...

Целият разказ можете да прочетете в бр. 4 от 2013 година на сп. "Дракус", както и в  сборника "Нощта срещу ноември", предстоящ да излезе през 2014 г.

1 коментар:

  1. Много силен разказ. Оставя те безмълвен. Голямо удоволствие беше да го прочета пак. Поздрави.

    ОтговорИзтриване